„Jeden z dziesięciu” na lekcji polskiego w 5D

11 lutego 2024 godz. 14:33:03

„Jeden z dziesięciu” na lekcji polskiego w 5D

Uczniowie klasy 5D po omówieniu powieści „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza włączyli się w realizację projektu edukacyjnego, który zakładał utrwalenie wiadomości z lektury. Zadanie uczniów polegało na przygotowaniu kart z pytaniami i odpowiedziami do konkursu klasowego na wzór teleturnieju telewizyjnego: „Jeden z dziesięciu”. Na wykonanie prac dzieci miały trzy tygodnie. Następnie, ułożone pytania konkursowe, przygotowane w kopertach, przynieśli do sprawdzenia nauczycielce, która wybrała najtrudniejsze zestawy. Przed przystąpieniem do rywalizacji klasa została podzielona na dwie grupy. Pytającym w pierwszej turze był uczeń z drugiej grupy. Zadającym pytania w drugiej turze była uczennica z pierwszej grupy. Teleturniej przeprowadzono na lekcji języka polskiego. W każdej z grup wyłoniono trzech najlepszych znawców powieści „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza. Zwycięzcy zostali ocenieni stopniami.

Cel projektu został zrealizowany, ponieważ uczniowie przez pracę własną w domu, następnie konkurs klasowy, w sposób twórczy, zabawowy utrwalili wiadomości z lektury.

Pomimo wielkiej rywalizacji, w czasie turnieju panowała przyjazna atmosfera. Konkurs przyczynił się do promocji czytelnictwa i pokazał, że omawianie trudnej powieści na lekcji języka polskiego może być przyjemnością. A uczyć się i utrwalać wiadomości można poprzez zabawę. Kolejne turnieje przed nami!

Marzena Kolanek